Ознаке

IN VIVO

42. Песник Александар Лукић са пријатељима из Шпаније. Лето 2012. - 109 одабраних слика. Из фотодокументације ЗАВЕТИНА

42. Песник Александар Лукић са пријатељима из Шпаније. Лето 2012. – 109 одабраних слика. Из фотодокументације ЗАВЕТИНА

Пастрмка бачена у тигањ добро усољена.
Стих је то распорен и уловљен малочас
у шумском потоку скривен беше за једном граном
дужине руке била је та црна грана.

И део мог бића цврчи истовремено са пастрмкама
по уљу, у тако грозном тигању
од употребе искривљеног на дну.

Рибља пераја зар су то само моје руке немоћне,
моји прсти што додириваше дојке величине јабука,
мастан залогај то је моје лице –
једва скица мртве природе бачена на плотну
усијаног шпорета.

Биће то напослетку добар залогај,
заливен вином пенушавим.
По окончању гозбе кости ће бити послужене
мачкама. Животиње ће се сладити остацима.

Мачор ће потом приредити концерт
пре но што заспи у фотељи.

Има да преде до јутра исту арију.

In vivo. In vivo.
КЛОЗЕТ У СЕН ТРОПЕУ

Велика нужда наведе човека,
да се суочи са реалним животом,
рецимо без устезања истином
нашег земног света.

Клозет хотела са три звездице
уз саму обалу мора код Сен Тропеа,
тик уз пут, у земљи која држи до уметности,
заглавих се на клозетској шољи
након дугог пута,
да испразним црева.

Уз моје разгаћене ноге,
особље хотела, можда власник као да је у питању
блиндирана остава одложио је урамљена
сликарска платна.

Избројах слике. Девет уметника
један за другим у немом строју.
Њихове слике посматраху моје остарело
попут јастучнице згужвано дупе.

Прве три слике пиљиле су са пода
готово вапећи за моју помоћ.

На првој слици беше залеђена знаковност
до бола подсећајући на Пикаса,
на другом платну мрачне фигуре
младог Матиса,
а на трећем мртва природа хеленских амфора.

Каква буђава стварност.

Моје говно тако смрдљиво верујем изгледа,
док путује цревима по мом стомаку,
ка вечности.

У Сен Тропеу уметност је најуверљивија у барици
клозетске шоље, у оном опомињућем звуку
што се да чути кад говно бућне.

____Извор: Из књиге А. Лукића КУКАВИЧЛУК, 2012.